2011. január 24., hétfő

Indulástól a Fórum építőkockái - VIII. rész


S, ami általában jellemző volt mindig is Délegyházára, ha valaki valamit nem értett, vagy inkább nem akart megérteni, akkor sértődötté, durcássá, vagy támadóvá vált:
Szerencsére 2010. május 19-én Boltos József sértődött volt: 
Köszönöm a figyelmeztetést.
Tudomásul vettem, hogy nekem nem lehet a demokráciában véleményem, ezután tisztelettel adózva a demokráciában élők jogaiért nem kívánok a témákhoz hozzászólni.
 És ahelyett, hogy az ember tudomásul vette volna, hogy na, ez megsértődött, majd holnap felébred és nyugodtabbnak látja majd a napot, én, botor módon még  2010. május 19-én visszavágtam:
A hiba valószínű, az én készülékemben van, ha nem fogalmaztam világosan és értetően. Egyszerűen arról van szó, hogy ne keverd a szezont a fazonnal. Ha, mint webmeister moderálsz, akkor nem is lehet senki kíváncsi a véleményedre, mert a hivatalos beosztásodnak teszel eleget, azaz moderálsz, felelősséggel kezeled a hozzászólásokat.... Másrészt... Butaság, hogy így kikarakírozod, hogy Neked ne lehetne magánvéleményed egy demokráciában.... Szó sincs erről... De javaslom, regisztrálj egy új nick nevet, ha feloldod valós neveddel, ha nem, akkor is a Te személyes magánügyed. Ebben az esetben lehetőséged van rá és nem csak én, hanem sokan mások is bizonyára kíváncsiak véleményedre, javaslataidra, tapasztalataidra, hiszen itt élsz, alkotsz, benne vagy a forgásban-pörgésben... Bevallom, érdekelne is sok dologban a nyilvános magánvéleményed...
 Silverfox is csatlakozott:
Ez mind szép, és ezt teljesen pozitív eredménye a dolognak. Csak ott is fel kellett volna tenni minden előzmény hozzászólást és eldönthette volna mindenki saját belátása szerint hogy miként ítéli meg a dolgokat. Az indexen azt tettem szóvá, hogy az igéret ellenére nincs fórum Délegyháza új oldalán: "Sziasztok! Tudtátok, hogy Délegyházának van új honlapja? Kb 3 hete indult. Van rajta fórum is. Illetve nincs. Lett volna, de az új honlapon páran véleményt mertünk formálni a település vezetőiről és munkásságáról és így hirtelen mégsem lesz." Ennek milyen előzménye volt? Ha csak az nem, hogy hitegetve lettünk, miszerint a május 1-i hétvégén elindul a fórum. Erre május 3.-án közölted, nem lesz fórum. Ennek kb annyi előzménye volt, mint a derült égből villámcsapásnak. És itt nem arra gondolok, hogy azok amik nincsenek rendben soha ne derüljenek ki, csak nem azokat kell totálisan negatívként beállítani, és folyamatosan piszkálni aki sokkal többet tett azért, hogy senkinek ne sérüljenek a jogai, mint ön gondolná.
Itt most magadra gondolsz szerintem. Senki nem állította, hogy nem dolgoztál sokat ezen az oldalon és olvastál utána a jogszabályoknak. (ebben még én is megzavartalak egyszerSmile) Azt sem állítottuk, hogy Te nem akarod a fórumot. Ez munkaadód intézkedése lehetett. De régen is a rossz hír hozóját végezték ki! (azért ettől nem kell tartanod) Az pedig csak érdekességképp, a toborzott tagok nem azért jöttek ide, mert azt írta amit írt, hanem azért mert megtudták, hogy van már fórum. Én azt akkor írtam amikor az volt az aktuális hír, hogy nem lesz fórum. (május 3.) Az már csak érdekességképp, az azóta regisztrált tagok között sokkal több aki a hozzászólásaikban a tényléges értékeket próbálják felszínre emelni. Bár ha valaki ilyen jellegű hozzászólást tesz azt úgy látom rögtön kikezdik néhányan. A sportról szóló témán kívűl hol láttál Délegyháza fejlődését méltató bejegyzést? Mert ha van, akkor nagyon elkerülte a figyelmemet. Én ilyet csak a Délegyházi Hírek (happy magazinban) olvastam, de ott aztán folyamatosan. Ha kikezdésen Apuci82 és Riporter szóváltását érted, arról ott leírtam a véleményem. Talán túlreagálod kicsit a dolgokat. Legyél cseppet lazább. Úgy gondolom, ez is a demokrácia fontos része "mond ki a véleményed, de csak akkor ha egyezik az enyémmel" vagy tévedek????????
 És Silverfox rácsatlakozott a Boltos Józsefnek adott tanácsomra:
Riporter ötletét jónak tartom. Ha beregisztrálnál egy "civil" nicknévvel és azon formálnál véleményt, mindenki tudná, hogy az a magánvéleményed és nem hivatalos álláspont, amit elvárnak Tőled. Teljesen más ha a moderátor foglal állást valamiben (az kissé visszás), vagy ha Boltos Józsi a saját nickjén mond véleményt. Ezért is írtam feljebb, hogy nem veled van bajom, hanem a moderátorral.
 És a gondolat végére Boltos József végre, nyugodtan , bár egy kicsit vissza – visszavágva, de kitette a pontot:
Ha írok boltosj néven az nem a moderátori munkám, hanem a véleményem amit nem óhajtok titkolni.
A moderátori munkám az lesz, ha valami szabályelleneset találok és az ellen fellépek figyelmeztetéssel, változtatással, törléssel. Nem értem, hogy amíg véleményt nyilvánítok, de nem avatkozok bele a más módon a dolgokba miért baj. Ha beregelnék más néven akkor is vállalnám, hogy én vagyok, így nem értem mi a különbség. Én nem leszek más attól, hogy leülök a gép elé a honlap szerkesztőjeként. Bántani szerintem senkit nem bántottam, nem is volt szándékomban. Ha valaki ezt másként gondolja, attól elnézést kérek, de a véleményem sok mindenben más, és ezt úgy merem állítani, hogy én évek óta beszélek mindkét tábor képviselőivel, részt vettem számtalan rendezvény lebonyolításában mindkét fél szervezésében, az én segítségem bárki kérheti hovatartozásától függetlenül. Biztos vagyok benne, hogy az én helyzetemben más is sok mindent másképp látna, és valószínűleg mást látna a legnagyobb problémának. És ezt anélkül írom, hogy a felvetett kérdésekben bárkinek a felelősségét is el akarnám tusolni, vagy bárkit meg akarnék védeni.