2011. május 26., csütörtök

Válogatás külföldi levelekből…

Egy az Amerikai Egyesült Államokból érdeklődő telefonáló 
hívta fel a figyelmemet, aki nem ért – sok más dolog mellett - valamit 
s tőlem kérdezte, vajon tudom-e a választ? A lényeg… Ha az a bizonyos Mutyizó Varga Gábor, a vele mutyizó önkormányzattól megkapta a bérleményt, bizonyos szerződés ellenében, annak ódiumát az önkormányzati döntéshozó testület minden eges tagjának egyenként kell vállalnia a büntetőjogi felelősséget… Ez még eddig rendben van… De az a bizonyos kemping kerítéstől – kerítésig tart, egyszóval a mutyizott kemping és a tó közötti távolságon elhelyezkedő terület önálló, önkormányzati területnek számít, így valójában, akárki, akármit is mond, a területet bérleményi díj nélkül, a mutyizó önkormányzat egyszerűen átjátszotta Varga Gábor kezébe ingyen, díjmentesen… A befolyó bevétel egy fillérjére igényt nem tartva. Ilyenért, az Amerikai Egyesült Államokban a közösség nem csak megveti a település polgárát, nem csak kiközösítik, hanem a helyi seriff azonnal vizsgálatot indít, nem beszélve az egyéb pénzügyi szervezetek vizsgálatairól…
Ez volt a lényege, amit írt… És a végén a kérdés, Erdélyi Úr, tesz valamit ebben az ügyben?
Válaszoltam, még nem publikus a tartalma.
Egy Németországból érkezett levél is eszembe jut…
 Olvassa, mindig felháborodik, ami kitart a következő Hírlevélig… 
Arra a következtetésre jut, hogy itt Délegyháza – Mutyifalván megérdemlik az emberek, hogy hátuk  mögött, fejük felett és a nevükben mutyizhassanak, mert nincs igazságérzetük és bátorságuk emberségük megvédéséhez…
Én abban az időben válaszoltam e levélre s megemlítettem, hogy sajnos, az emberek bezárkóznak saját nyomorúságukba, még híreket sem kapnak arról, hogy mikor nézik őket hülyének…
- Hát miért nem plakátoltatja ki hetente a Hírlevelét? – kérdezte. S, hogy ne a levegőbe beszéljen, felajánlott egy konkrét összeget, ha élni kívánnék e lehetőséggel, állja a költségeket… Sőt… Felajánlotta, olvasva valahol életrajzomat, indítsak egy helyi újságot, annak a költségét is állja… 
Megköszöntem sorait, válaszoltam rá, ami még nem publikus...
Szlovákiából, aki sokat jár át Magyarországra, 
 egy önmagát Családanyának nevező belgyógyász kérdezte, 
enyhén szemrehányóan, hogy emlékszik, hogyan buktattam meg Balassagyarmaton a városi rendőrkapitányt és hogyan buktattam meg a Városi Bíróság elnöknőjét, írtak róla a Szlovákiában megjelenő újságok is, vajon mi változott bennem, ha nem tudok elbánni – írta – „ egy  falusi polgármesterrel és bandájával ” ?  Erre csak röviden válaszoltam. Ez még nem publikus. Megjegyzem, a falu igaz, a banda pedig? Talán sok, talán kevés, amit kifejez ez a szó…