2011. május 6., péntek

XVII.SZ. HÍRLEVÉL. 2011. 05. 06.

PÉNTEKTŐL –PÉNTEKIG
Egy hét történéseiről
Erdélyi István:
CSAK AZ IGAZAT A DÉLEGYHÁZI MUTYIFALVÁRÓL
című blog
ELMÚLT HETI ÁTTEKINTÉSE
E blog nyitott arra,
HOGY A TELEPÜLÉS ÉLETÉT ÉRINTŐ KÉRDÉSÉT - VÉLEMÉNYÉT, AZ ÖN SZABAD ÍRÁSÁT
- CENZÚRA NÉLKÜL –
MÁSOK IS ELOLVASHASSÁK.
Látogatottsága megnyitása óta
– tizenhét hét alatt –
11 322 volt
Magyarországon túlmenően,
már
23 országban,
Amerikai Egyesült Államokban, Ausztriában, Belgiumban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Indonéziában, Iránban, Írországban, Japánban, Kanadában, Lengyelországban, Mexicoban, Németországban, Norvégiában, Oroszországi Föderáció, Romániában, Spanyolországban, Szerbiában, Szingapurban, 
Törökországban, Tunéziában, Ukrajnában, Venezuelában
alakult ki egy stabil érdeklődési tábor.
Hozzájárulásommal még mindig tizennégy saját weblap és tizenegy blog is veszi át folyamatosan a megjelent anyagokat, dokumentum műsorokat.
E Hírlevelet is angol nyelven küldöm el a külföldi címlistán szereplőknek.
Korábban úgy terveztem, ha elérem a tízezres látogatottságot, akkor bizonyos változtatásokat juttatok érvényre. Megpróbáltam, sikerült. Akik azt hitték versenyre kelhetnek az érdeklődési számmal, mindenféle statisztikákat vonultattak fel saját weblapjukon. Jócskán lemaradtak, nem beszélve arról, hogy ez bizony egy magánszemély blogja.
Nem lopott hírekből, mindenhova befurakodásból összeszedett pletykamorzsákból összetákolt, 
hír - szerkesztéstől távol álló betűförmedvényekből álló zagyvaságnak nevezett olyan weblap, 
amely még arra is méltatlan, hogy bárki felvállalja,
mert annyira egybefolyik, hogy senki nem megmondhatója,
hogy dr. Riebl Antal magánszemély, vagy polgármester,
egy mutyi körülmények között újra kempingbérlővé avanzsált gépjárműves villanyszerelő,
vagy egy dicsőségét szép lassan elvesztő egyesület
nézeteit képviseli, híreit terjeszti,
szóval kinek a zászlaja alatt jelenik meg?
Megjegyzem, már olyan sértő, kárörvendő és tisztességtelen hangú magánlevelet is kaptam, 
amit egy magánszemély mellett az úgynevezett
Többet Délegyházáról”, 
az „EDE Együtt Délegyházáért Egyesület” 
és a 
„riebl.hu”
írt alá.
Nem válaszoltam, még nem, várom meddig tudnak még süllyedni?
Én már szóltam, többször szóltam...
Mindenesetre felemelő is lehet, hogy a település polgármesterének neve, dr. Riebl.hu alatt Délegyháza – Mutyifalván a magyar nemzeti lobogó tőszomszédságában egy farakás található,
hogy példáúl meg lehet tekinteni a dunavarsányi 44 éves Juca néni publikus oldalát reklámozó szöveget, 
és persze, 
még egy fontos hír, 
miszerint 
dr. Riebl.hu fedeztetési lehetőséget kínál 
s nem értem jól, 
a fedeztetésért, vagy egy új kiskutyáért 10 ezer forintot is lehet fizetni. 
Elvileg elégedett lehetek, bizonyára nem érdektelen huszonhárom országból, a több, mint tízenegyezer alkalommal érdeklődő személyeknek, ami eddig alig négy hónap alatt
330 bejegyzés formájában megjelent.
Mint írtam már, bizonyos gusztustalan kisérletek elleni védekezésül levelezési rendszeremet külföldre helyeztem át, továbbiakban az elérésem:
one@riporter.eu 
TEHÁT…
DÁTUM SZERINT
LAPOZZON VISSZA, HA ÉRDEKLI…
 Április 29 - én
Reumás csiga és a FIDESZ címmel írtam egy rövid véleményt arról, hogy a FIDESZ névre keresztelt reumás helyi csiga, alkalomadtán fel-fel kel és mosakodással egybekötött lakossági fórumot hirdetett… Végtelenül rosszul éreztem volna magam abban a kudarc szagú bűzben, olyan mélyre nem süllyedek, tehát nem mentem el, ezért ma sem tudom, megünnepelték e már végre kudarcukat? Vagy azt ünnepelték meg, hogy hatalmuk rövid ideje alatt már mennyibe kerül a cukor, a tej, vagy az étolaj? Az utazás? A benzin? És hol van még a gáz ára, a villanyszámla? És hol van a kormány által megígért 1 millió új munkahely, ha az első negyedévben is emelkedett a munkanélküliek száma?   
És bizony, ha életem során bármikor a FIDESZ - re adtam volna voksomat, 
szégyellnék végig menni az utcán, még, ha virágot is ültettem volna egy farakás köré, 
amelyet szobornak tekintenek... 
Bizony, tényleg az... 
Hancsics György, helyi FIDESZ vezér messzi amerikából jött rokonának förmedvénye, 
az Elmúlás Farakása… 
És mindezt támogatta a település, azaz az én pénzemből is egy olyan vezetői garnitúra, amely véglegesen mattot kapott, 
már a sakktáblát sem érdemlik meg.
Április 30 - án

Anyák Napjáért- Anyáinkért címmel, mert miért is ne, egy szubjektív hangú írást adtam közzé, 
és bár megjelent utolsó könyvemben, én egy olyan nem létező anyára gondoltam,
 amely nekem soha nem jutott.
Erre egy primitív írásban olvasom, mert persze versenyezni kell,
az ő anyja hat éves korában hunyt el.
Egy barátom, amikor olvastam, csak annyit jegyzett meg,
-        jó, de előtte hat évvel, miért éppen ezt a valakit szülte meg?
Erre nem tudtam válaszolni, nincs is kitől megkérdeznem.
És igaz, meg mertem kérdezni, Vajon ki viszi tovább, ha meghal anyátok, önnön tagadásaitokat? Szégyeneiteket, ha éreztetitek a világgal, hogy nem több anyátok, mint egy utolsó szolga a pörköltzabáló hajlongók táborából? 
Ki többet nem is érdemel, mert szégyellni kell, mert nem volt fasiszta, 
mert nem volt sárga garbós… 
Mert zsidó volt, vagy cigány, vagy szegény, vagy hajléktalan… 
Mert szégyellni kell, mert el kell dugni öregségében, vénségében. 
Aztán majd holtában is az emlékét... 
Isten nem védheti a dögevőket. 
Ki adja meg emlékeiteknek a felmentő kegyelmet?
És még anyáitok életében az el nem rebegett bocsánat kérés helyett a bocsánatot?
Valamikor, egy nyílt TV - műsorban, azt mondtam, bár nem vagyok zsidó, sem cigány,de ha Magyarországon elkezdődne egy kisebbség elleni, a nem egyenruhába öltöztetett gondolatok ellen masírozó világ, ha fasizmus szagát érezném a levegőben, 
akkor én leszek az első, 
ki mellére és hátára is sárga csillagot rögzít, így megyek végig a Körúton,
és legközelebb sárga csillagokkal jelenek meg a képernyő előtt...
Most pedig? 
Fasiszta leheletű büdösök tartanak lelki nyomorékukságából eredő 
halk szavú – hazug előadást a megbántottak hangján a mások által sértett demokráciáról. 
Saját fasizmusuk  demokrácia sztaniolpapírjába csomagolt döglétéről… 
Mindig is azért voltam az államilag dotált hatalom által közellenség, mert tudták, én gyáva vagyok ahhoz, hogy félni merjek, mert én merek ma is azon kevesek közé tartozni, aki már azért is szól, mert a Közértesen narancsszínű pólót látok. 
Mert tudom, látom szeméből - tartásából, ha ilyen színű pólót hord, talán nagyobb reménye van arra, hogy állásában maradhasson. Lehet, még egy bíró is másképpen ítéli meg,
ha ráfogják, ott és akkor azt tette, amikor ott sem volt...
Ilyen világban kell, hogy eszünkbe jussanak anyáink? Legalizáljuk életüket? Szépre subickolt lakkcipőnkkel ma is beléjük tapossunk? Elhitessük önmagunkkal, ők is ezt akarták? Saját primitívségeinket anyáinktól eredeztessük? Mert asztalunkhoz nem engedjük őket, éltükben túléltük már emléküket, és ételhordóban tesszük asztalukra a gőzölgő húslevest? Megváltjuk - kiváltjuk bűneinket egy boltban vásárolt virággal?
Április 30 - án
a munka (ADÓK ) ünnepén címmel adtam közzé  egy telefonon közölt véleményt, amelynek a lényege, hogy -
LEGSZÍVESEBBEN SZÍVLAPÁTTAL TENNÉM HELYRE A KŰLFÖLDI MULTIK 
ÉS A MAGYAR AZ ÚJGAZDAGOK TÖBBSÉGÉT 
MÁJUS ELSEJE ALKALMÁBÓL! 
Én lelkemben a kiszolgáltatott,  megalázott, a szájukon - Befogod a pofád! - szövegű ragtapaszt hordani kényszerülő munkásokra és a munkanélküliekre gondolok ezen az immár jeltelen napon. 
És Tamkó Sirató Károly verséből József Attilát idéztem: 
Mit tettetek ti értem barátaim, nemzetem míg éltem? Alig valamit. Semmit!
Május 1-jén
Viktátor és tanítványai című jegyzetemben közzé adtam, hogy nincs és nem is lehet tagadásra építeni azt az áthallást, ami esetleg egy politikai párt, ez esetben egy országot kormányzó párt bármely szervezete között létezik…
Lehet persze mondani, miért nem a Délegyháza – Mutyifalva FIDESZ szervezetéről és annak bármely vezetőjéről írok, de ez egyrészt ízlés kérdése, másrészt a tisztességé… Hogy is gondolhatnék olyat, hogy bármi rossz is eszembe jusson a helyi FIDESZ és annak maradéktalanul tisztességes, becsületes, nem korrupt és nem mutyizó vezetője hallatán?
Nekem elhihetik Jó Emberek Gyülekezete a Helyi FIDESZ... Szép vélemény. Nem?
Aztán eljön, nem is oly soká az az idő, amikor szükségét érzem, jogi tanácsadóimmal együtt,
hogy terítsem a lapokat…
Nemre, fajra, családtagokra, egészségre és betegségre tekintet nélkül… 
Nem érdekel, ki a nyomorék, ki az egészséges… Ki a vak, ki a látó… Ki a beszélő, ki a néma?
Engem nem köt semmiféle párthűség, barátaim közé sem tartoznak olyanok és tetteik, 
amelyeket a FIDESZ számlájára lehet írni…
Talán a magyar nép és Délegyháza – Mutyifalva választó polgárai elfelejtették volna, hogy az Orbán Viktor által az “átmenet” évtizedeinek nevezett időszakban ez a párt a korrupciós botrányok állandó szereplője volt?
Elfelejtették volna, hogy a tanúvallomások és az ügyészség véleménye szerint is egy FIDESZHEZ köthető polgármester bombával fenyegette meg egy demokratikus szervezet összejövetelén a saját választó polgárait?
Bár, el kell, hogy mondjam, Hancsics Györgyről, Délegyháza – Mutyifalva FIDESZ pártszervezetének helyi vezetőjéről  nincs tudomásom, hogy tagja lett volna a Fico Kft. –nek, benne lett volna a MAHÍR ügyleteiben, hogy felvett volna soha nem visszafizetésre akárhány millió forintot az  MHB – tól, vagy a Postabanktól. Nincs tudomásom arról sem, hogy Hancsics György helyi FIDESZ pártvezetőnek része lenne, vagy lett volna az A-Reklám, B-Reklám és egyéb kft.-k köztartozásaiban. Nincs tudomásom arról sem, hogy bármely összeg Hancsics György FIDESZ pártvezetőnél landolt volna a Millenáris Parknál eltűnt pénzekből. Egy azonban tény és ezt magamról állítom…
Ha odáig vitt volna az elképzelhetetlenül rossz sorsom, hogy én, például egy apró település bármely pártszervezetének helyi főnöke legyek, és tudtam volna A FIDESZ - hez köthető, a bűncselekmény alapos gyanúját felvető cselekedetekről, egyáltalán, ha olvastam volna róla, 
akkor én egyrészt szégyellnék az utcára menni, nem csak farakás, hanem egy fa alá is állni, 
emberek szemébe nézni, szólni hozzájuk, 
és már régen
politikai harakirit követtem volna el…
Ez bizony, bár tudom, eljön az ideje, de sajnos, még várat magára… 
Dehát én, én vagyok, 
a nevem nem Hancsics György, 
hanem   
Erdélyi István.
Május 3-án
Tolvajból főszerkesztő címmel viszonylagos felháborodásomat adtam közzé,
hogy mennyire változnak a dolgok.
Délegyháza – Mutyifalván
laptulajdonos, lapszerkesztő, weblapszerkesztő, fotós, újságíró, riporter, tördelőszerkesztő, sőt még kempingbérlő is lehet egy autóvillamosságban – valamikor – jártas személy,
Magyarországon pedig, egyáltalán egy szalámi tolvaj,
kap a független magyar bíróságtól tettéért 50 ezer forintos büntetést, 
annyit, mint egy hajléktalan, mert ott találják az utcán, 
és mellé még egy zsíros állást is
- elmondása szerint,
kifejezetten a szalámi lopásnak köszönhetően.
Fidesz világ – Fidesz Kormány – Fidesz bűnösök hada…
Május 4-én
Újabb részletet adtam közzé a Mutyifalva - Délegyháza hétköznapjai című készülő könyvemből… Tizennégy levélre hivatkoztam, abból válogattam. A levelek többsége, aggódó hangú… Hiányolják vehemenciámat, hiányolják, hogy nem taposom meg folyamatosan az önkormányzatot és hogy miért nem rúgok bele folyamatosan, nap, mint a nap a település polgármesterébe?
Újra elő jött a szokásos szöveg, ki vásárolt meg és mivel fizettek ki, hogy kezdem befogni a számat?
- Talán, mint húsznál több telek tulajdonosa, magának adta doktorkája az egyiket? 
– kérdezte egy  "igazi aggódó."
A világ sok – sok országában jártam, sok – sok tájon élnek barátaim, sokukkal naprakész kapcsolatban vagyok, lesújtó életélményt vagyok kénytelen velük naponta közölni… A magyar létről, a magyarországi Délegyháza - Mutyifalván vegetáló létről… A pártatlanság haláláról... Közvetlen környezetemben is naponta meg kell vívnom, mind alaptalanná formálódó harcom, védve országomat, védve hazámat, emlékeimet, hogy ne hagyjunk magunk mögött mindent, mert mind idegenebbé kezd válni az a világ, 
amit hazámnak tekintek…
És most megint csak hivatkozni szándékozom a nekem küldött levelekre, amelyekben ki gúnyosan, ki aggódva, ki egy jó adag gyűlölettel átitatott levelet küldött abból az alkalomból, hogy a FIDESZ alattvalók, egy FIDESZ rokon által ácsolt fadarab árnyékában megünnepelték saját, - de Magyarországra kötelezően előírt  - alaptörvényüket.
Olyan öröm ünnep - féle volt, ahogy elnéztem a gyászos gyülekezetet és a hangzatos, giccses szólamokat meghallgattam. És megdöbbentem, meddig, milyen mélyre akar még bármelyik történelmi egyház – jelen esetben a reformátusok – süllyedni, ha részt vállalnak egy inkább halotti torra emlékeztető összejövetelen,
ízléstelen módon egy első királyunkról elnevezett farakás tövében akár a szónoki szerepekből is?
Még hatalmon voltak, amikor egyik hangadójuk, Délegyháza - Mutyifalva módra úgy szólított meg, hogy 
Te rohadék!  
Ez esetben a demokrata Hancsics György, a helyi FIDESZ vezér 
nem vette a fáradtságot, hogy állást foglaljon az ilyen hangnemű írások ellen.
Bizonyára volt előmestere, hiszen a Deutsch Tamás, valamikori FIDESZ miniszter,
később Orbán Viktor kabinetfőnöke, a jelenlegi FIDESZ ember, 
aki az Európai Parlamentben képviseli hazánkat,
többek között olyan jelzőkkel illette politikai ellenfeleit nyilvánosan, hogy
"Szemét alakok",
"irtózatos gecik",
És végül?
Olvasom az újságírók szakmai lapjában, 
ezen belül az álláshirdetések – álláskeresések rovatban, 
amit egy régi – régi kollégám írt:
Több évtizedes újságírói és szerkesztői gyakorlattal otthon végezhető újságírói, 
illetve könyv- és folyóirat-szerkesztői, korrektori munkát keresek, 
esetleg lépcsőház-takarítást vállalok.
Még odáig nem jutottunk el, 
hogy 
favágók operáljanak ki vakbelet,
de odáig már igen,
hogy pofátlan és szemét módon, emberek foglalnak el olyan felelős helyeket,
ahonnan kitúrták és már be sem engedik volt kollégámat…
Mások – sokak, kik mutyizó létükből eredően lépcsőház takarításra is alkalmatlanok,
mert lehet, a szemetet is ellopnák,
szóval az ilyen,
szeméthez közeli emberutánzatok helyett
az én pofámon ég a bőr…
Köszönöm eddig érdeklődését.
Ha véleménye van és szeretné közzé adni,
kérem írjon:
one@riporter.eu 
e blog rendelkezésére áll.