2011. január 25., kedd

Indulástól a Fórum építőkockái - XI. rész

Ez bizony, egy hosszabb fejezet lesz.
Egyben szeretném közreadni, így érhetőbb.
Igaz, mennek benne a csapkodások,
szinte az anyázások előszobáit érik a fröcskölések.

2010. május 23-án
egy bizonyos, amester  jelentkezett be: 
Nem szoktam hozzászólni, de az alábbi levélre szeretnék itt, a fórumozók nyilvánossága előtt válaszolni:
Mesterházy Attila úrnak!
Egyrészt, Délegyházán szókatlan módon, én, legalábbis senkinek nem vagyok a csicskása, tehát magának sem. Ha maga demokratának vallja magát, és kellően felháborodott, akkor megteheti mindazt maga is, nem másokat kell buzdítani cselekedetre, míg maga hősiesen meghúzza magát az Önkormányzat által biztosított státuszában és az önkormányzat által biztosított fizetéssel. Egyébként, van éppen elég témám, amit meg szeretnék írni, Önt a későbbiekben mellőzöm azok közül, akiknek témajavaslatát örömmel várnám. Gondozza csak ezt a szakmailag, esztétikailag és működésében alul múlhatatlan weblapot, vegye fel a pénzt és legyen elégedett önmagával. Csak a szűk környezetemben legalább nyolc olyan ember van, akik csukott szemmel, és félig álmukban szakmailag jobb, saját maguk által készített weblappal rendelkeznek, de mesternek aztán még álmukban sem mernék nevezni magukat... Maga csak viselje dicsőséggel, én mosolygok e szakmai bizonylatra épített mesterségbeli tudásán... Nehogy válaszoljon, inkább bosszúból, készítsen egy huszonegyedik századi weblapot... Nekem és az egész településnek, az bőven elég lenne... Miért?  Mert a mostani, nevetségesen amatőr és gügye...  Utóirat: Egyébként másutt már megírtam véleményemet levelével kapcsolatban.
Az előzményekről röviden:
Erdélyi úrral nem értek egyet abban, hogy a helyi lapban megjelent horogkereszt félelemkeltés céljából került volna a lapba, és ezt neki is megírtam. Aztán a múlt héten láttam az m1 Híradójában egy beszámolót, hogy szlovák futball huligánok horogkeresztet festettek az m30-as pihenőjének falára, és a horogkeresztet a híradóban meg is mutatták. Ezután írtam neki egy élcelődő levelet, hogy remélem ebből is csinál legalább akkora ügyet, mint az újságban megjelent horogkeresztből, mert ugye ez is fasizmus. Válaszában megírta, ha látta volna csinált volna. De nem látta. Eme levelére nem válaszoltam. Viszont ma a fenti levelet kaptam.
Szeretnék mindenkit tájékoztatni, hogy az Önkormányzattal 2008. májusa óta állok szerződéses viszonyban, és feladatom a Polgármesteri Hivatal informatikai rendszerének üzemeltetése. Amikor idekerültem kaptam egy több oldalas listát, hogy egy ellenőrzéskor miket kifogásoltak az akkori rendszeren. Ezeket az óta sikerült mind kijavítani, megoldani. Ráadásul munkám során mindig a költséghatékonyságot tartom szemelőt, mert én sem szeretem a pénzszórást. (Pl. szerveren drága Windows rendszer helyett Linux rendszer fut, a biztonsági mentések a drága szalagos mentés helyett merevlemezes mentéssel kerültek megoldásra, ...)
A honlaphoz annyi közöm van, hogy az én feladatom a működés technikai hátterének megteremtése immár fél éve. (A régi honlap az óta már az új szerveren üzemelt.) Sajnos Erdélyi úr erről például a fenti levél alapján nem igazán tájékozódott, holott oknyomozó riporter. És megint sikerült egy olyan gyűlölködő levelet írnia, amilyet szokott. (Sokaknak, így nekem is kérés nélkül küldi ezen leveleit. De ezt már más is szóvá tette.)
Egyszóval kikérem magamnak, hogy a munkámat minősítse, illetve hogy azzal vádoljon, hogy nem állok ki a munkámért. Igenis büszke vagyok arra, amit Délegyházán két év alatt elértem, alkottam. Ha valaki kíváncsi rá, hogy mit is csináltam ez idő alatt szívesen állok rendelkezésére.
Továbbá ajánlom Erdélyi úrnak, hogy mielőtt a más munkáját becsmérelné, nézzen körül a saját háza táján: http://riporter.u.... Remélem nem ez nem egyike azon XXI. századi honlapoknak, amiket példának hozott. És ajánlom a Fórum pontot, amit itt annyira hiányolt.
Mesterházy Attila
rendszergazda
És én hülye, nem hagytam annyiban az egészet,
hanem felvettem a kesztyüt:
Tisztelt rendszergazda úr!  Emlékszik, mit írtam? Megismétlem. Íme: Nehogy válaszoljon, inkább bosszúból, készítsen egy huszonegyedik századi weblapot...  Nekem és az egész településnek, az bőven elég lenne... Miért? Mert a mostani, nevetségesen amatőr és gügye...  Maga pedig? Válaszolt, de a weblap ugyanolyan gügye...  Na, most csak ennyit.
Kaptam is pofámba,
amit csak lehetett:
Az lenne a tiszteletteljes kérésem Erdélyi úr felé - és azért megint itt teszem meg, hogy esetleg mások is okuljanak belőle -, hogy ne csak írjon, de olvasson is. Mint írtam én "csak" a honlap hardware hátterét biztosítom, sem a tartalmához, sem a kinézetéhez nincs sok közöm. Kérem olvassa el, és fogja fel. És ne oktasson ki! Továbbá milyen oknyomozó riporteri álláspont az, hogy ne válaszoljon. Riporter? Oknyomozó? Úriember? Ugyan...
       És megindúlt az adok – kapok,
2010. május 24-én én következtem:
Hogy egy hardweresnek semmi köze ne lenne egy weblap formai, tartalmi, esztétikai és szakmai elemeihez és megjelenéséhez? Hát igaza van...  S ezért a blődségért Délegyházán még pénzt is adnak...
Érthető módon jeleztem.  Nekem éppen elég, ha nem olvasom sorait, van éppen elég még kiolvasatlan könyv az egyik polcomon. Nekem bőven elég, ha folyamatosan működik egy wweblap, azzal a kitétellel, hogy egy korszerű weblap...  Szóval...  A weblap működése több alkalommal akadozott... Márt megmagyarázta miért, nehogy újra el kezdje magyarázni...  Másrészt. Vita alapnak sem jó, ha azt állítja, Délegyházának korszerű weblapja van.  Tegye korszerűvé... Bízom benne, nem haladja meg képességeit...
       És jött ugyanaznap parafa,
           bele a képembe:            
riporter úr! én a maga helyében megtanulnék helyesen írni!  Olvasni talán még tud a nagy egojával!!! Remélem? Amúgy ha olyan felkészült mindenből akkor miért nem csinálja is? lásd :saját szép és gyönyörű honlapját!!!!!! Kiválóóóóóóóóóóóóóóó.....
       amester persze,
           nem hagyta annyiban:       
riporter írta:
Hogy egy hardweresnek semmi köze ne lenne egy weblap formai, tartalmi, esztétikai és szakmai elemeihez és megjelenéséhez?  Hát igaza van... S ezért a blődségért Délegyházán még pénzt is adnak...
Érthető módon jeleztem.
Elnézést, de maga egy önelégül... Tudja, az én feladatom a gépet összerakni és üzemeltetni, amin egy másik személy, jelesül Boltos József üzemeltet, karbantart egy weblapot. Ennyi. Nekem nincs honlaptervezői tapasztalatom, végzettsége, sem grafikusi vénám, így nem állok neki honlapot készíteni. Továbbá nem is erre kaptam megbízást. Ezt talán csak érthető. Vagy nem?
Gyors válaszom:
Nekem éppen elég, ha nem olvasom sorait, van éppen elég még kiolvasatlan könyv az egyik polcomon.
Nekem bőven elég, ha folyamatosan működik egy wweblap, azzal a kitétellel, hogy egy korszerű weblap...  Szóval...  A weblap működése több alkalommal akadozott... Már megmagyarázta miért, nehogy újra el kezdje magyarázni...  Másrészt. Vita alapnak sem jó, ha azt állítja, Délegyházának korszerű weblapja van. Tegye korszerűvé... Bizom benne, nem haladja meg képességeit...
Megtörtént a visszaütés Mesterházy Attila részéről,
már belekeveredett a délegyházi vitába,
 valamelyik könyvem is:
Akkor minek küldözget nekem privát üzeneteket? De tudja mit, remélem a könyvei is ilyen sorsra jutnak, és senki nem olvassa őket. Szerintem az egész világ boldogabb lenne. És kérem olvassa el a hozzászólásaimat, és próbálja meg értelmezni őket. "Bízom benne, nem haladja meg képességeit..."
Én hülye, csak folytattam:  
Tudomásúl vettem:  Önnek nincs honlaptervezői tapasztalata. Önnek nincs honlaptervezői végzettsége.
Nem rendelkezik grafikusi vénával.  Nem áll neki honlapot készíteni. Nem a fentiekre kapott megbízást.
Ez talán érthető - kérdezi Ön.  Tényleg érthető. Szakértelem híján nem is kaphatott volna. Ettől függetlenül a település weblapja,amelynek ön az egyik gazdája, úgy vacak, ahogy van. Másrészt. Az én saját weblapom, hangsúlyozom, a saját weblapom és nekem jó. Ehhez sem önnek, sem másnak semmi köze.
De. A település weblapja, hangsúlyozom a település minden állampolgáráé és bizony, ha vacak, az az egész településre rossz fényt vet.
Buta módon,
 próbáltam keményebb is lenni:
De ne vitatkozzunk és főleg ne személyeskedjen. Csak gyorsan elmondom, eddig minden könyvem elkelt, több százezer példányban s bizonyára olvasták is - mindet.  A világ pedig? Bizonyára boldogabb lenne, ha nem pótcselekvésből alkalmaznának olyan embereket, akiknek csak kapcsolataik vannak, hozzáértésük nincs. És ez persze, tudom, valójában nem délegyházi specialitás.  És? Délegyházáról semmi véleménye nincs?
       És megszületett
egy újabb pletyka alapja ellenem.
Demeter nevű ember
jelentkezett be 2010. május 26-án:    
Firkász úr felbérlőinek üzenem: a cirkusz megvan, most már kenyeret a népnek!  A szerencsétlen megélhetési-firkász pedig arról is számot adhatna hányszorosan elítélt személy ő. Remélem mindenki érzi az iróniát, hogy ezeket a sorokat milyen "jobbító" szándékkal írja.
       Itt már ,
ahogy szokták mondani
felment a pumpám,
de még közel sem gondoltam azt,
ahová eljutnak majd ellenem még:
Mivel tegnaptól, elítélő véleményem fenntartása mellett a személyeskedő blogokra nem válaszolok, Demeter nevű állampolgárt kitüntetem utolsó válaszommal. Uram, maga egy… Egyben megkérem Boltos Józsefet, vessen véget a személyeskedő blogok megjelenítésének, mert ezzel csak az a célja bizonyos köröknek, hogy elterelje a figyelmet a településünk életét befolyásoló kérdések feltevésétől és megválaszolásától.
       Megszólalt a békéltető djbaba:       
Tisztelt forumozok!!!  Mi értelme egymást sértegetni ???? Ki kit bérelt fel mire ???: gyanusitgatni !!!
Vannak valos tények ami megtőrtént kapott sebet már mindenki !!Nem kéne már mindig másra mutogatni vegyen mindenki TÜKRÖT
       És a Tavirózsa Kemping nevében
megszólalt egy jóval később,
általam emberszámba sem vett élőlény, 
Varga Gábor:
Kedves djbaba! Volt itt tükör, KÉPES TÜKÖR Délegyháza! Nem vett mindenki TÜKRÖT.
Persze,
ezzel nem mondott semmit,
de most már
jelen volt, benne volt,
legalábbis ezt hitte,
a kőrben.