2011. február 3., csütörtök

Indulástól a Fórum építőkockái - 51. rész


Gyakorlatilag a választási kampány akár ki merjük mondani, akár nem 2010. július 5-én indult. Ekkor éreztem bizonyos hírekből, üzenetekből, melyek elsősorban azt tartalmazták, hogy udvariasan mondva, fogjam be a pofámat, takarodjak oda vissza, ahonnan jöttem, én egy pesti fajankó vagyok… Első sorban ekkor kezdtem észre venni, hogy nagyon tarthatnak, mondhatnám félhetnek tőlem, ha ennyire támadnak. Másrészt pedig az jutott eszembe, hogy bizony, nagyon gyengék lehetnek, ha én egyedül ellenfélnek, netalán ellenségnek vagyok kikiáltva. Ezért írtam, jelezve, érzek valamit a levegőben, az alábbiakat:
Azért elgondolkodtató, de nem gondolkodom rajta, most még nem, hogy hírtelen miért állt takarékra, azaz miért állt le, szinte minden fórumozó?
Vannak ötleteim.
Ha bárki belenyúl a szabadság érzetének kezdeti szakaszában előforduló, alkalmi túlkapásokba és nem várják, hogy hogy az emberek kiadják magukból az évek óta bennük felgyülemlett feszültséget, akkor passziv ellenállásba csapnak át az emberek.
A passziv ellenállás pedig?
Aki egy kicsit is jártas a történelemben, tudhatja, viszonylag rövid ideig tart.
Amig a megfélemlítők el nem tünnek.
Végleg.
Lehet, a legbiztosabb dolog, cenzurázni, vagy letörőlni, eltüntetni.
Szabályokat hozni és hozatni, direktívákat hozni és hozatni, megdolgozni és megdolgoztatni a Júdás pénzért.
Rövíd távon tényleg lehet.
Sértődést kiváltani, sértődöttséget szimulálni.
De az emberek, akik egyszer már megizlelték, mit jelent közzé adni véleményüket, az érzést nem felejtik el.
Mert egy új fajta, nem mások által létrehozott közösségnek lett tagja.
S, amit írtam, ha lehet, ezt se felejtse el senki...
Azok sem, akik most bizony elégedetten dörzsölik tenyerüket, ugye, hogy milyen jó a csend?
De...
A vihar elött mindig csend van...
Peter az allat előbb az írásomat idézte:          
riporter írta:
Azért elgondolkodtató, de nem gondolkodom rajta, most még nem, hogy hírtelen miért állt takarékra, azaz miért állt le, szinte minden fórumozó?
Majd válaszolt, röviden, velősen:
Mert süt a nap vazze! Aki nem a melóhelyén van, az a szabadban, vagy a vízben, és nem a számítógép előtt punnyad. Tégy így te is, hisz itt laksz a tó parton!
       Én persze, nem így láttam 2010. július 7-én:
Sok mindenre rászolgált Délegyháza lakossága...
Ezt tudom...
És ereje is van, nem csak ahhoz, hogy egy arra alkalmatlan grófnét választott saját polgármesterének, hanem arra is, hogy megszabaduljon tőle...
Persze, maradtak még egy páran a volt polgármesternő lakájai közül, de lassan azokat is elmossa az idő...
Például itt terjeszti még az anti ujságírás laikusságát a lap szakképzettség nélküli felelős szerkesztője...
És ez esetben eleget tettem Boltos József kérésének, e személyt nem minősítem mélyebbre.
És itt van, de hát lehetne is, ha értene hozzá a település életét videokamerán keresztül bemutató, saját kameráján keresztül önmaga arany pecsétgyűrüs karakterét is bemutató ember...
És lehet, nem mondta még neki senki, így elhiheti önmagáról, bizony ő egyszemélyben Coppolla, Fellini, Zsombolyai János, vagy Zsigmond Vilmos.
És az még nem baj, hogy egyik se, de az igen, hogy a település oly szegény, hogy egy értékes, legalább a profi munkához közelítő videos munkát nem tud kiállítani a saját weblapján keresztül...
Kevés az, hogy egy képzőművészeti kiállításról szóról szóra közzé adja a település polgármesterének szónoklattól távol eső mondatait...
De legalább végre megtanulhatná, korára való tekintettel, bizonyára lett volna ideje, hogy a kameramozgásnak többek között mi a lényege?
Nem mozog a kamerát tartó kéz, reumát idéző betegséget idézve...
A variózás nem zökken zökken, hogy aztán valahol megálljon...
És ez vonatkozik a varió indítására is...
A képkivágás, bizony nem egyszerű, izlést is igényel, ezzel bizony hiánylistán szerepel a kamerás ember...
A vágóképek egyszeűen gyengék, többségében karakter nélküli arcok, cselekmények...
Az áttünések didaktikussága egyenlő egy óvodai oktatás során képességfejlesztésként gyakoroltatott papundekli játékkal...
Igaz, hogy egy kicsit remegett a kamera, de az legalább karakteres, hogy önmaga arany pecsétgyűrűjét is megörökítette a település életének egy fontos eseményét bemutató video.
Hangsúlyozom, nem az a baj, hogy ez az ember, ha már megvette, használja is a kameráját.
De az igen, hogy a település hivatalos weblapján, mint hivatalos esemény krónikája van jelen e laikus kéz által.
Nyisson Boltos József egy linket, ahová bárki felteheti amatőr videóit és amatőr fotóit...
Ott miért is ne férne el?
És akkor legalább senki nem tételezné fel, hogy egy családi vállalkozás két tehetséggel nem túlságosan megáldott tagja
adja és örökíti meg arcát a településnek.
A feleség, aki a település újságjának szakképzettség nélküli főszerkesztője és a férj, aki a település életét, a feleségével hasonló szinvonalon, mozgó és szines felvételeken örökíti meg.
Hölgyem és uram!
Viszontlátásra!