2011. március 30., szerda

... csak egy hangulati szösszenet


Volt, aki csak simán, egyszerűen azt kérdezte tőlem, 
hogy
- mit akarsz, te büdös cigány?
Ez bizony elgondolkodtató kezdés egy bejegyzéshez…
 Most mondjam azt, hogy nem vagyok cigány?
Továbbá, hogy büdös sem vagyok?
Mindegy.
Mutyifalva – Délegyházán élek.
És csak azért emeltem ki e mondatot, mert hosszú ideje az első volt, amely személyemmel foglalkozott, nem beszélve a cigánygyűlölő, rasszista felhangról.
Holnap zsidó leszek, aztán palesztin, tót, jász, örmény, vagy mifene?
Esetleg magyar is?
De nem érdekes… 

Több mai telefonáló közül csak kettőt emelek ki, akik bizonyára nem összebeszélve, szinte ugyanazt a gondolatot fogalmazták meg.
A garancia, azaz a garancia hiányának fogalmát.
 A garanciát a hatalommal való visszaélés megakadályozására, azaz saját vagyonnal történő felelősségvállalást a bizonyítható károkozás esetére.
 És garanciális kérdés, ha időrendbe állítja a testület, hogy mikor, mit, meddig kíván megvalósítani?
Garancia, hogy saját vagyonával vállal felelősséget, a közzé tett és vállalt feladatok teljesítéséért.

És idézet egy levélből:
Mert úgy aztán nem lehet gyakorolni a hatalmat, papolva állandóan az együttműködést, ha Délegyházán az együttműködés sajátos formája, a kérdésekre nem válaszolni, véleményt, nem véleményezni…

Mindez csak egy hangulati szösszenet volt, nem több…

Egyébként 
arra a sorozatos ízléstelenségre is kitérek, 
amelyre az egyik kérdező utalt, 
miszerint vajon az Együtt Délegyházáért Egyesület 
Hősi halottja e Varga Gábor helyi lakos
volt felesége, 
hogy mindig ott emlékeztet bennünket, 
hogy neki milyen rossz sorsa van? 

Én azt válaszoltam, 
hogy szerintem ez a magánügye 
és 
tényleg ízléstelen, 
hogy a mi könnyzacskónkra játszva, 
egy civil szervezet weblapján keresztül 
siratja valaki 
végleg elment 
Feleségét.