2011. március 6., vasárnap

Még vesznek levegőt a sértődöttek.


Zárt ajtók mögött mutyi harcra szövetkeznek, visszaszerzik becsületét, amiről hitték az övék, csak az övék
Mellé fogtak
Tegnap, tegnapelőtt és gyanítom, szép sorban holnap és holnap után is
A büszkeség leple ruhának álcázva?
Foszlóban van.
Bár ki akarták - akarják ölni, genetikai összetartónkat, a szándékot, hogy nap, mint nap ne feledkezzünk el arról, hogy Verecke óta, honfoglalók legyünk
saját hazánkban házunkban,
nem veszik észre,
gyűttmentnek nevezve,
gerjesztik bennünk az ellenállást,
ami a saját haza illúziójában ölt testet.
 A mi kis falunk, a kicsi délegyháza hangzatossága mögött egy szűk réteg hatalmi mániája áll, a bukás előtti hamis kórus és önmutogató énekesnők nyavalygása, táncnak nevezett vonaglása
Szeretnék, 
arcuk nyomán, 
éljük 
az alsószer diadalát.
 Internetes torzszülötteknek nevezik 
az új generációt
és a
köztesek nem találják helyüket.
Félnek feltenni a kérdést.
Félnek alá írni nevűket.
Családi kupaktanácson döntik el, megéri e hozzá szólni?
Mérlegre helyezik a helyi diktatúra által tehető ellenlépéseket saját becsületességükkel.
Nem tudják, mert nem akarják tudni, 
mit jelent az átláthatóság 
és 
színjáték közötti különbség?
A csókosok 
miért nevezik 
a becstelenséget becsületnek?
Miféle rejtett kockázat az elszámoltatás?
Elvileg meg akart sérteni valaki, 
amikor 
azt kérdezte:
A szegénység méltóságáról papolok s valamelyik filmgyári díszlet előtt egy háborús díszlet előtt fényképeztetem magam?
Nem válaszoltam rá.
Én megéltem és megélem a szegénységet,
nagyanyám rongyos méltóságát.
Csak annyit tudok,
hogy az illető
éppen a mutyizásból összezabrált húslevesét kanalazta
a művirágos lámpaernyője társaságában,
amikor én Sarajevóban,
több százezer kilőtt aknától éppen megmenekülve
a környező hegyek, szerbek által megszállt gyűrűjében, 
éhesen,
nagyon éhesen 
a gulyáslevesről álmodtam.
Csak annyit tudok,
hogy
Srebrenicában
én nem a tálban úszkáló libamell alá helyeztem a merőkanalat,
hanem az orrom előtt,
halomra lőtt emberekre gondoltam

Vukovárban én nem a magas nyugdíjamért sétáltam ki
a kapum előtt álló postáshoz,
És Eszéken
nem csókosok találkozóján vettem részt
egy helyi Isten árnyékában,  
hanem egy aknamezőn átjutva 
gyalogoltam be 
Kórház alagsorába
És már régen nem papolok,
mert nem hiszek Istenben.
Okom és jogom van ezt kimondani.