2011. január 24., hétfő

Indulástól a Fórum építőkockái - V. rész


Egy időre Boltos József rendszergazda is célkeresztbe került.
Védekezéssel kezdte: 
- Ha úgy érzed a személyeskedés nem elfogadott, úgy gondolom, én lehetnék a legtöbbször megsértődve. Azt a tényállítást miszerint magas lóról beszéltem bárkivel, ki kérem magamnak, mert úgy gondolom mindvégig tisztelettel válaszoltam mindenkinek. Egy valaki volt, aki egy esetben túllőtt a célon, amiért pedig ő maga is elnézést kért mindenkitől.
 Én se vagyok hibátlan lőttem őt én is eleget:            
Mert ugye, nem mindenki tud angolul.  Meg aztán az alábbi szavaknak van magyar megfelelője. Tehát, Tisztelt Weblap főnök! Kérem fordítani a használatbavételi szavakat: Pm? Quite? Reply? New Thread?
 Aztán ehhez is hozzá tettem:
Örülnék, kedves Boltos miniszter úr, ha végleg leszállnál és végleg abba is hagynád az olyan általánosító és bizonyos körök számára kapóra jött jelzőket, mint például a hangulatkeltés - szó. Ha egy konkrét dologra mondod, az rendben is van, ha megalapozott, egyébként pedig ez nem negatív szó, az ember hangulatának befolyásolása többek között a publicisztika, bizonyos újságírói műfajok, ezen túl pedig a művészet és az irodalom velejárója is... Egyébként, tudod mit? Én felvállalom minden írásom, hozzászólásomat illetően is a hangulatkeltés szót és annak célját is... Egyébként mit sem ér egy írás, ha nem kelt hangulatot, érzést, érzelmet, nem kényszerít legalább a gondolkodásra... Most nincs több időm, de,ha azért vagy, hogy csak közzé adj, akkor ne minősíts senkit és semmit... Legfeljebb őrködj a korrektségen és a tiszta hangnemen...
 Persze, Boltos József sem hagyta magát:
Ha úgy érzed a személyeskedés nem elfogadott, úgy gondolom, én lehetnék a legtöbbször megsértődve. Azt a tényállítást miszerint magas lóról beszéltem bárkivel ki kérem magamnak, mert úgy gondolom mindvégig tisztelettel válaszoltam mindenkinek. Egy valaki volt, aki egy esetben túllőtt a célon, amiért pedig ő maga is elnézést kért mindenkitől.
És még hozzá tette:
Természetesen, ami olyan téma aminek hangulatot kell kelteni az keltsen is, az legyen olyan ami az embereket megmozgatja. Az legyen olyan ami a tisztán látásukat segít helyretenni azoknak akik hosszú ideje csak az érem egyik felét látták. Ha a kérdéseidre általam adott választ felteszed, hogy más is értesüljön róla az tájékoztatás, és minden további nélkül megoszthatod mással is. Ha hangzatosan nyilvánosan újra kérdezed az felesleges hangulatkeltés, amire feleslegesen újra válaszolnom kell. Ha pedig nem válaszolok, akkor az a baj. Ha tisztességtelen dolgot sejtesz, vagy tudsz, szólítsd meg azt, aki az ügyben sáros. Ha ez a téma az én saram, természetesen engem, ezekért legyek én a felelős, de ha más állásfoglalására vagy kíváncsi, szólítsd meg őt magát.
 Én pedig? 2010. május 18-án elkezdtem szót ejteni a már összegyűlt szennyesről:   
Azért ne kerteljünk és visszafelé ne mossuk a szennyest... Silverfoxnak igaza van... Fórum hosszú ideig nem volt... Csak magyarázkodások voltak... Aztán a fifikás délegyháziak megtalálták a lehetőséget, a hibabejelentőben váltottak véleményt, azt is gyorsan letörölték... Aztán csend volt, sok - sok unszolásra, kérdezésre, rákérdezésre - a sok félelem ellenére - beindult a fórum... Tehát ne mossa össze senki a tényt, hogy volt egy Hibajelentő és, ha oda nem írt volna senki, már korábban lett volna Fórum...
Igenis, volt cenzúra és törlés... Most Boltos József azt állítja, hogy csak kikapcsolták azt amit nem arra használtak amire való lett volna... Hát ez nevetséges... Már eleve nem biztosították indulástól a fórum lehetőséget, azzal magyarázva, hogy ez nem kötelessége az önkormányzatnak... Visszafelé milyen szép az élet... Megvan az összes levelezés, volt módomban még időben lemásolni mindent, mielőtt letöröltek mindent... A tényeken nem kell vitatkozni... Ez volt... Ez van...
 És persze, tagadhatatlan, hogy ebben az időben még naiv optimista voltam:
Többen szóvá tették, hogy a felelős vezetői a településnek nem válaszolnak a település weblapján feltett kérdésekre, mintha nem is vennének részt a település közéletében... Nem kell még idegeskedni, majd észhez térnek, ha kezdődik a kampány, ha meg akarnak majd győzni, hogy náluk nincs jobb e kerek földtekén... Legfeljebb kíváncsiak lehetünk, ha majd akkor megkérdezzük őket, milyen nevetséges és átlátható módon válaszolnak majd?