2011. január 28., péntek

Indulástól a Fórum építőkockái - XXVI. rész


2010. június 14-én Itsnogood emlékeztetővel kezdte:
Látja riporter, én megmondtam magának, hogy ez lesz a vége: addig feszíti a húrt, amíg mindenki szép lassan rájön, hogy milyen átlátszó és régi recept ez a mindentmindennelegybemosó, mindenki****aki velemnemértegyet hozzáállás. Erre nem vevő senki, a település lakóinak 90%-a nem is olvassa ezt a fórumot, de már itt is egyre többen átlátnak magán. Csak így tovább, ebben az a jó, hogy minél több ilyen épületeset ír, annál jobban kiismeri magát mindenki és a vége az lesz, ha meglátják, hog riporter a szerző, egyszerűen továbbgörgetnek. Képzelem akkor mit tenne, ha hatalomhoz jutna.
Válaszoltam:
Köszönöm észrevételét.  De ellentmondásban van. Fogalmazzon viágosabban. Azt mondja, mondataimra nem vevő senki. Ezzel szemben azt állítja, hogy a település 90 százaléka nem is olvassa a weblapot.  Egyébként. Ha Ön és Tisztelt Barátai alatt érti azokat, akik nem kíváncsiak véleményemre, ez a szive joga.  Kérem, el se olvassák, amit írok, kérem tehát, ne is válaszoljanak rá.  Egyébként... Jó lehet magának, ha elképzeli, mi lenne, ha hatalomhoz jutnék...  De hányadszor tegyem közzé? Ugyan, olvassa már el.  Nem tolom senki szekerét.  Nem fizet és fizetett le senki.  Egyszerűen csak egy olyan állampolgár vagyok, aki itt telepedett le, azaz ide költözött Budapestről, és negatív - helyi - tapasztalatai alapján, lehetőségei és adottsága szerint - mindent megtesz azért, hogy szellemileg és fizikailag jobb, huszonegyedik századi körülmények között élhessen. És, mi következik ebből? Semmiféle helyi hatalomra nem vágyok.
Remélem, véglegesen megértette. És a végére egy mondat. Természetesen az elöbbiekben írtak nem zárják ki, hogy a későbbiekben ne szövetkezzek és ne segítsem azokat, akik az enyémmel hasonló elveket vallanak. És, hogy nem a levegőbe beszélek, nem itt Délegyházán találkoztam életemben először az olyan tipusú emberekkel, akik visszafelé szeretnék tolni a szekeret, javaslom, tekintsen bele, az egyébként megújítás alatt álló weblapomba: www.riporter.uw.hu Persze, nem kötelező. Ugye, kielégítő volt a válaszom?
És azért egy másik ügyben szintén írtam:
Mivel nem olvasom az ugynevezett Duribundi hozzászólását a délegyházi weblapon, holott e személy határozottan kérte Boltos Józsefet, írásának közzé adására, megpróbálom én közre adni az alábbiakban:
 Kedves Fórumozók!
Én is kaptam Délegyháza honlapján egy "figyelmeztetést",hogy milyen módon kell viselkedni. Bízom benne ,hogy ezt a szót kipontozzák,ahogy Erdélyi Úr írta de én amONDÓ vagyok,hogy a cenzornak nincs igaza!
Alul a válaszom:
Kérem írja meg-ha rám gondolt-,hogy milyen sértő megjegyzést tettem levelemben valakire és ha igen akkor mi a sértő?
Engem úgy neveltek,hogy mindenkor mondjam el a véleményem mindenről és mindenkiről.
Az Ön üzenete enyhén diktatórikus és kioktató. Remélem elmúltak azok az idők amikor félnünk kell a vélemény szabad kinyilatkoztatásától, természetesen a kulturált keretek között. Én ugyan nem vagyok délegyházi lakós de elég sokat éltem ott és engedje meg,hogy elmondhassam véleményem az Ön cenzúrázása ellenére is! Bízom benne,hogy közölni fogja levelemet.
Mintha elötte nem is írt volna senki, parafa úgy írt, 
mintha akkor ébredt volna fel és csak lökte, csak lökte saját gondolatait, 
mint a bánysászló, 
ment, amerre vezették, vagy vezette saját gondolatvilága: 
 T.Riporter!  Szerintem nyisson saját magának egy honlapot és irogasson saját magának. Talán akkor egyetért saját magával és másokat hagy normálisan fórumozni. Nem olyan nagy ember maga itt ,hogy lefoglalja az egész fórumot s ráadásul mindenkit lefikázzon. Látom ill. tapasztalom Őnnek nagyfokú szereplési vágya van!  Szinésznek kellet volna mennie ott kiélhetné magát! Még nem késő. Kérem tisztelettel fejezze be másoknak a szapulását!
 Válaszom… Persze, ha tudtam volna, olajat öntök a tűzre:
Délegyháza honlapja nyílvános.  A tőrvények alapján azt lehet bele írni, amit az ember akar. És azt kell elolvasni, amit az ember akar. Persze, értelem és kiállás kérdése, hogy az ember válaszoljon is a leírtakra, vagy csak a szerzőre hegyezi ki mondanivalóját. Ha lehet, ne velem foglalkozzon, hanem, ha akarja, írásaimmal. 
 Soha életemben nem írtam, csak magamnak, erre bizonyság eddig megjelent hét könyvem, amely több százezer példányban kelt el.
Írásaimért sem maga adta nekem a Veress Péter díjat. És rádiós, oknyomozó riporteri munkámért sem maga ítélte meg számomra a HBLF díjat...  A nemzetközi rádiós díjat sem maga ítélte meg számomra. 
 Na jó, értem. Na jó, maga nem vett meg, el sem olvasott egyetlen könyvemet sem. A Magyar Rádióban sem halgatta meg díjnyertes oknyomozó riportjaim egyikét sem. Nem látott riporterként, vagy szerkesztő - riporterként, esetleg műsorvezetőként egyetlen televízióban sem. 
Na és? 
Joga volt hozzá. Ahhoz is, hogy tájékozatlan legyen. És most? Egyébként? Hol van Boltos József, hogy a személyemet érintő " lefikázó " Parafa - féle jelzőt kitörőlje és fiogyelmeztesse magát? Hiába mondom, hogy ne velem foglalkozzon, hanem, azzal, amit leírok, de maga nem ért a szóból.  Hát erről nem tehetek. Másrészt. Ne adjon életpályámra vonatkozóan tanácsokat. Önnek se képzettsége se alapja nincs ehhez. De azért köszönöm, hogy aggódik értem.
 De... Mondja meg barátainak is, ne velem, a személyemmel foglalkozzanak, hanem, ha bármilyen értelmes gondolatot kivált bármelyikükből, bármely gondolatom, azt adják közzé.
Ha pedig erre remény sincs, akkor el se olvassák, ne is véleményezzék, amit írok, úgyis felesleges.
Persze, szokásosan, lehet, meg se értette, értették, amit a fentiekben írtam.
Nekem mindegy.
Parafa bizony úgy ment át támadásba, hogy mosta primitivségét:
Valóban tudatlan és olvasatlan vagyok. Ezért elnézését kérem ,hogy nem voltam ott amikor e nemes müvek születtek. Valóban nem olvastam . Valószinüleg azért,mert nem érdekelt. Azonban gratulálok minden müvéhez és ténykedéséhez.
Persze, én hülye, megint válaszoltam:
Egymás erejét nem abban kell felmérnünk, ki tud több negatív jelzőt keresni és találni a másikra.
Nem vagyok köteles Önnel mindenben egyetérteni, maga sem velem. De, ha Délegyházáért aggódunk és teszünk, ki - ki a maga módján, azaz egy táborban, egy oldalon, ne értsen félre Délegyháza oldalán, akkor bizonyára tiszteljük majd egymás szándékát is. Hangsúlyozom, ez nem azt jelenti, hogy takarékra állítom magam abban, hogy néven nevezzem azokat a személyeket, megfogalmazzam azokat a gondokat, problémákat, esetleg visszaéléseket, amelyek e személyekhez kötődnek. Ebben soha életemben nem ismertem kegyelmet, nem változtatok ezen délegyházi lakosként sem. 
És mindezt - hangsúlyozom - csak Délegyháza érdekében.
A fórumon levő, esetleges engem, személyemet érintő felvetésekre, véleményekre a későbbiekben nem biztos, hogy válaszolok.
Én a későbbiekben, legfeljebb személyekhez köthető tényeket, eseteket, vagy kérdéseket teszek fel.
Véleményemet, - szabad kinyílvánitásának jogát fenntartva -hátrébb sorolom.
Kíváncsi vagyok a településünk életét nagyban befolyásoló konkrét kérdésekre, a konkrét észrevételekre, akár személyekhez, vagy akár esetekhez köthetők, vajon kitől és milyen válaszok születnek?
 Tudja mit?
Legyünk én és Ön, valamint mások közösen kíváncsiak, hogy megszületnek e a válaszok?
Én ebben Önnek partnerséget ajánlok. Tisztelt Zizis és Itsnogood, Péter az Állat és Redbull! Ha van kedvük csatlakozzanak.
Lássuk, együtt mire jutunk?
Megtalálom annak is - ha kell Délegyházán kívüli - módját, hogy a közérdekű, állampolgári kérdéseimre, és közérdekű, állampolgári észrevételeimre megszülessenek a válaszok.
A további sértésekre pedig?
Bár nem hiszem, bárki is féltene, nem is kell, magam sem félek, megtalálom a módját, hogy akár a szélesebb nyíilvánosság elött is elégtételt vegyek, legyen bárkiről szó.
Boltos József, pedig? Mintha nem is olvasta volna a későbbi bejegyzéseket,
ő csak a saját témájára tért vissza 2010. június 15-én.
Változás volt, hogy előző levelében nemtisztelt Erdélyinek szólított, most megint    Tisztelt Erdélyi Úr lettem:
Délegyháza honlapja nyilvános, de sem a törvények alapján, sem a szabályzat alapján nem lehet azt írni amit az ember akar. Bár ezúton köszönöm, hogy az utóbbi hozzászólásaidban sokkal kevésbé a bántó hangnem és kevesebb a mások irányába érezhető gúny.
Minden további nélkül a mellé állnék én is, hogy derüljön ki minden ami délegyházát nem a megfelelő irányba viszi, de ne sértegessük egymást. És ezt kérem tisztelettel mindenkitől.
 A téma lezárásnak szándékával válaszoltam:
Azt írod.
Idézem:
Délegyháza honlapja nyilvános, de sem a törvények alapján, sem a szabályzat alapján nem lehet azt írni amit az ember akar.
A téma a minden magyar állampolgárt megillető szólás és véleménynyílvánitás szabadságához tartozik.
Bizony bármely állampolgár az ide vonatkozó törvények és a település honlapja szabályzatának betartásávl azt és úgy írhat, amit akar.
Ez a demokrácia egyik alappillére.
A gúny egyébként nem tiltott kategória Magyarországon.
Egyetértéseddel egyetértek.