2011. január 29., szombat

Indulástól a Fórum építőkockái - XXVIII. rész


Bigzozo azt írta 2010. június 18-án, hogy
Én személy szerint örülők Erdélyi úr kezdeményezésének, erre a községre eddig a széthúzás volt jellemző, próbáljuk meg most az összefogást. Az egy IP címről történő regisztrációról csak annyit mi is ketten fórumozunk a családban. Mindkettőnknek megvan a saját véleménye miért ne tehetnénk közzé külön külön.
 Udvariasan nyugtáztam:
Tisztelt Bigzozo!.
Köszönöm szépen.
Tisztelem Önt véleményéért.
Rá egy napra silverfox jelentkezett, egy újabb támadási témát dobott fel, ez esetben Boltos József, a polgárőrség vezetője ellen:
Jut eszembe.  Ma délelőtt láttam Varsányon közlekedni a Polgárőrség autóját. Semmi gond, hisz a kertváros részbe arra vezet az út. De az már kissé elgondolkodtatott, hogy még tavasszal ugyanezt az autót miért láthattam Dunavarsány felöl érkezve az 51-es útra kikanyarodni, főleg családi autó jelleggel. Férfi, nő és több gyermek benne. Reményeim szerint nem a falu pénzén furikázott benne valakinek a famíliája?
 Hülye módon rácsatlakoztam:
Na szóval... Ha kérdés, legyen kérdés.
Természetesen nem állítom, csak kérdezem Boltos urat:
- Megfelel a valóságnak, hogy saját célra használja a Polgárőrség autóját?
- Van a naprakész nyilvántartás, például menetlevél, tankolási számla a Polgárőrség gépkocsijához?
- Tudna arra vonatkozóan információkat adni, hogy a Polgárőrség anyagi és technikai jellegű kiadásait ki és milyen rendszerességgel ellenőrzi?
- Van e arra naprakész nyilvántartás, hogy például az elmúlt hónapban, hol, hány alkalommal, milyen időközönként és hol
Járőrözött a Polgárőrség autója?
Szerintem egy világos és konkrét válasz - sorozattal meg lehet - lehetne nyugtatni a kétkedőket.
Talán engem is.
Mert egyébként a kétkedők esetleg a település lakói, akiket érdekel egyrészt saját biztonságuk, másrészt arra is kíváncsiak lehetnek, hogy ki, hogy költi el, használja fel az adófizetők pénzét?
És ezen belül?
 
Az önkormányzat által nyújtott kevéske támogatást?
Az most nem tartozik ide, bár lehet, egyszer megkérdezem, ma két alkalommal is voltam kint a Délegyházi napok rendezvény helyszínén, kb. 10 órát töltöttem el, de nem volt szerencsém látni egyetlen polgárőrt sem.
Persze, ha inkognitóban, álruhában voltak, általam közel sem ismert ok miatt, akkor elnézést...
Lehet, ez oly szakmai titok, amilyen rendőrségi berkeken belül, hogy kinek hathatós, információs támogatásával szállhatták meg éjszaka, bizonyára közel sem véletlenül egy EDE világhoz közel álló rendezvényt - összejövetelt.
Milyen érdekes...
Ezt az EDE nevű civil szervezetet a sors is sújtja...
Van, amikor bombariadó...
Van, amikor rendőrségi és VPOP akció célpontja...
Mi jön még?
Boltos József pedig? Őt támadtuk, okkal és joggal reflektált 2010. június 20-án
Tisztelt Erdélyi Úr, tisztelt Kovács Úr!
Természetesen van vezetve menetlevél, és minden számlával van alátámasztva.
A polgárőrség pénzét nem egyedül kezelem, és természetesen ellenőrizve van a munkám.
2010 Évben egyetlen forint támogatást sem kaptunk az önkormányzattól, ennek ellenére minden önkormányzati és civil szervezet rendezvényeit biztosítottuk az éjszakai szolgálatok mellett.
A falunapon az éjszakai fokozott járőrszolgálat mellett mindkét nap részt veszünk a fellépők biztonságának megteremtésében, valamint pénteken, és vasárnap mi őrizzük a rendezvény helyszínét.
Az EDE rendezvény megszállását pedig remélem nem a polgárőrséggel, vagy velem próbálja összefüggésbe hozni.
Nem használom saját célra a polgárőr autót, viszont engedtessék meg, hogy amikor tankolni, vagy mosatni viszem az autót, és több esetben az 51-es út felé mert arra legalább normális úton tudok varsányig eljutni akkor a családom is ott ülhessen mellettem, ugyanis ezt az időt is tőlük veszem el.
Megelőzve további kérdést láthatták Budapesten is az autót, mivel rendezvényekhez minden alkalommal próbálok a baleset megelőzési bizottságtól a rendezvény színvonalának emeléséhez szükséges anyagokat megszerezni.
Az gondolom a kérdés felvetőit nem érdekel, hogy magam is és több társam is amikor akció jelleggel több párossal is kint vagyunk, a saját autónkkal, a saját üzemanyagunkkal, és minden ellenszolgáltatás nélkül tesszük ezt.
Amennyiben valamely válasz nem volt kielégítő kérem jelezzék.
Ha bárki úgy gondolja a polgárőrségen élek, szívesen látom néhány hétig magam mellett amikor a szervezet ügyeit intézem, vagy amikor napközben én megyek bárhova amikor valakinek szüksége van ránk, vagy amikor éjjel felébresztenek, és még soha nem mondtam azt, hogy nem tudok menni. De esetleg át is adom szívesen a szervezés jogát és lehetőségét bárkinek, hogy kipróbálja.
Silverfox következett:
Tisztelt Boltos Úr!
Tehát:
Természetesen van vezetve menetlevél, és minden számlával van alátámasztva.
Ezt a részt hagyjuk is, mert mindenki talál kiskaput, ha akar.
GPS nélkül azt írok a menetlevélbe, amit akarok és a számla szerzés sem egy nehéz dolog.
2010 Évben egyetlen forint támogatást sem kaptunk az önkormányzattól, ennek ellenére minden önkormányzati és civil szervezet rendezvényeit biztosítottuk az éjszakai szolgálatok mellett.
És miért nem?
Erről csak a Krisztus koporsójának őrzése jut eszembe.
Ne akarjál szentet faragni magadból. Esetleg jobban kellett volna lobbizni? Miért is nem harcoltál erőszakosabban a Polgárőrség fenntartásához szükséges pénzért? A falu érdeke is ezt kívánná!
A falunapon az éjszakai fokozott járőrszolgálat mellett mindkét nap részt veszünk a fellépők biztonságának megteremtésében, valamint pénteken, és vasárnap mi őrizzük a rendezvény helyszínét.
Ezt az érdemet senki sem vitatja el Tőletek, sőt a plusz feladatért köszönet illeti a résztvevőket. Bár én sem láttam ma egyetlen "fekete pólóst" sem, de attol még ott lehettek.
 Az EDE rendezvény megszállását pedig remélem nem a polgárőrséggel, vagy velem próbálja összefüggésbe hozni.
Ilyet nem állított senki. Olvass a sorok között!
Nem használom saját célra a polgárőr autót, viszont engedtessék meg, hogy amikor tankolni, vagy mosatni viszem az autót, és több esetben az 51-es út felé mert arra legalább normális úton tudok varsányig eljutni akkor a családom is ott ülhessen mellettem, ugyanis ezt az időt is tőlük veszem el.
Gondolom azt Te is tudod, hogy a szolgálati járműben csak az oda beosztottak tartózkodhatnak.(tudod, HSZT) Rendőrautóban sem volt szállítható a család.
A munkaidő pedig olyan, hogy sokszor a család nélkül kell eltölteni. Én sem vihetem magammal Őket, bárhogy szeretném.
Az gondolom a kérdés felvetőit nem érdekel, hogy magam is és több társam is amikor akció jelleggel több párossal is kint vagyunk, a saját autónkkal, a saját üzemanyagunkkal, és minden ellenszolgáltatás nélkül tesszük ezt.
Minden tiszteletem mellett kérdezem: Miért nem használjátok erre a célra a szolgálati autót? Nem ezért van? Máris eggyel kevesebb saját autó kell.
A kipróbálás is érdekelne, de sajnos a napi 10-14 órás munkaidőm mellett (amit a családom nélkül töltök el) nem jutna rá időm.
 És még hozzá tette:
Viszont tiszteletet érdemel Boltos Úr, mert vette a fáradságot és válaszolt a felvetett kérdésre, bár ez csak egy csepp a tengerben. Tudom, a tenger is cseppekből áll össze, de mégsem érzem olyan nagy horderejünek a kérdést. A mérvadó kérdésekre, amiket Riporter fogalmazott meg még senki sem vette a fáradságot, hogy válaszoljon az illetékes jogán. Esetleg a kérdések megválaszolására nincs is illetékes? Pedig személy szerint megszólítattak! Én csak két lehetőséget látok, amiért nem érkezik válasz:
1:, Felsőbbrendűnek érzik magukat, mintsem a pórnép szava felhallatszana hozzájuk, ezért alkalmatlanok a posztjuk betöltésére.
2:, A "struccpolitika" a túlélés reményében. Ez is buktás rész.
Kinek van szüksége olyan képviselőkre, akik nem vállalják magukat?
Képviselő hölgyek, úrak. Lehet lassan csomagolni!
Boltos József következett:
Köszönöm, a viszontválaszt.  Néhány tényt szeretnék megosztani veled. Szívesen vennék támogatásként egy GPS-t, amivel én is utána tudnék járni egyes hátulról jövő megjegyzések valóságtartalmának. Ha ez megvan nyugodtan állok rendelkezésedre akár neked , akár másnak megtekintés végett.
A támogatásért való lobbiról annyit, hogy idén egyetlen civil szervezet sem kapott támogatást, nem is volt a költségvetésben erre elkülönített rész.
Az EDE megszállásával kapcsolatban Erdélyi Úr engem szólított meg az írásában, és a nekem feltett kérdések között írta a következőt.
"Lehet, ez oly szakmai titok, amilyen rendőrségi berkeken belül, hogy kinek hathatós, információs támogatásával szállhatták meg éjszaka, bizonyára közel sem véletlenül egy EDE világhoz közel álló rendezvényt - összejövetelt."
Erdélyi úr sorozatosan utal rendőrségnél eltöltött éveimre, tehát a célzást minden további nélkül vehetném nekem célzottnak is. Ezt nem tényként írtam, ezért kérdeztem rá inkább tisztázandó a dolgot.
A két szolgálati autó között azért úgy gondolom van különbség, különös tekintettel arra a tényre, hogy bár nem lenne kötelessége a feleségemnek, minden rendezvény lebonyolításában szervezésében és a könyvelés rendezésében folyamatosan aktívan részt vesz.
Ez pedig nem munkaidő, ezt az időt mindenki saját jószántából, a saját szabadidejéből végzi.
A saját autó használattal kapcsolatban valószínűleg félreértettél valamit. A több párossal való akciószerű szolgálat azt jelenti, hogy a szolgálati autón kívül polgárőr jelleg nélkül plusz 2 vagy 3 autóval kint vagyunk, mivel egyértelműen látszik, hogy aki rosszat akar figyeli az autót.
Amennyiben még további kérdésed lenne kérlek jelezd.
Mindezeken kívül, én még mindig szeretnélek személyesen megismerni, továbbra is áll az ajánlatom egy kávéra az üzletemben, vagy akár a lakásomon, vagy ahol éppen kedved van hozzá. Feltéve, ha érdemesnek tartasz arra, hogy sokkal rövidebb idő alatt sokkal több mindenről tudjunk beszélni.
És persze Boltos József is kiegészítette saját mondandóját:
Még annyit szeretnék jelezni, hogy a számlákkal való trükközést, mint lehetőséget is visszautasítom.
Ha mindenáron valamely módon ellenértéket szeretnék kivenni a polgárőrségből, akkor lehetőségem lenne költségtérítést, és akár tiszteletdíjat is kivenni mint elnök jogszerűen.
Csak jelzem, sem az előző elnök Gőrbe István, sem én egy alkalommal sem vettünk ki semmilyen címen a polgárőrség pénzéből.
Lehet, hogy ez valakinek nehezen megérthető de szeretem csinálni. szeretem mert amikor gyorsan odaérek valakihez aki bajban van és megnyugvást látok az arcán jó érzés. Szeretem, mert amikor egy balesetet szenvedett ember időben kap segítséget mert ott vagyunk és a mentősöknek készre biztosítjuk a terepet és utána a hozzátartozója rám néz csodálatos érzés. Szeretem csinálni, mert amikor az egyik helyi élelmiszer kereskedővel télen a faluba bejönni nemtudóknak kivisszük a tanyákra mindennapi élelmet, és örömkönnyet látok a szemükben az jó érzés, és ezt még sorolhatnám, és nem azért mert szentet akarok magamból csinálni, hanem azért, mert én ilyen vagyok. És rajtam kívül még sok polgárőr ilyen, akik velem együtt bármikor öltöznek, és ugranak ha hívom őket, és segítenek bármiben is kérem őket.
A falunapra az önkormányzat annyit kért, hogy a nagy fellépőknél a színpad két oldalát, valamint péntek és vasárnap éjjel a terület őrzését vállaljuk. Eddig megtettük, mert az embereim ott voltak, amit személyesen is tapasztaltam, és a hivatal felelősei is meg voltak elégedve az eddigi munkánkkal.
Ezúton kérek mindenkit, mielőtt vádaskodna, keressen fel kérjen választ, és utána azt ha nem felet meg neki tegye ki a fórumra. De alaptalanul ezeket az embereket ne vonja kérdőre senki, mert nekik csak köszönni lehet, amit tesznek, semmi mást.