2011. január 20., csütörtök

INDULÁSTÓL A FÓRUM ÉPITŐKOCKÁI - BEHARANGOZÓ


214 oldal terjedelmű, ami a 2010. május 14-én indult Fórum beharangozójának hozzászólás mennyiségét illeti. ekkor indult Délegyháza Fóruma. Egyeseknek a pokol, másoknak a felnövés, többeknek önnön üressége közzé tételének lehetősége.
  Tudom, egy helyi képviselő, az utóbbi napok fórum ügy anomáliái kapcsán azt fejtegette, bizonygatva tartózkodását, már, ami a fórum rovat polgármesteri megszüntetésének, későbbi, aztán elmaradt testületi szentesítését illette volna, hogy bizony a jelenlegI vezetés a felelős azért, hogy korábban kiengedték a szellemet a palackból. Ezek szerint – KI NEM MONDOTTAN - a szellem, én vagyok.  
Bár nem sokra becsültem Forgó Vilmosné, akkori alpolgármester ténykedését és vezetői arctalanságát, és tudom, csak kiragadok egy mondatát, de mégis… 2010. május 14-én közre adott NYITÓ levelében az a két mondat szerepel, hogy
… Ha egymást sértegetjük, a vita parttalanná válik és nem a téma lesz a fontos, amiért a vitát elkezdtük. Kívánom, hogy ez a fórum pezsgő, eleven, kulturált, emberekhez méltó legyen és szolgálja az Önök tájékoztatását és a falu közösségének ügyét.   
Ha e mondatok lényegét is megértettük volna, - bele értve magamat is - bizony, nem itt tartanánk.
 És felvállalom, le sem tagadhatnám, későbbiekre, a hangbéli leütés alaphangját, rá egy napra, 2010. május 15-én az alábbiak szerint én adtam meg. És bizony, tényleg, a szellem végleg kiszabadult.
Ma is ezt tenném.
És, hogy az egészben, mi a nevetséges és egyben elgondolkodtató?
Bárhogyan, bárki is szellemről beszél, a lényeg, hogy a Fórum kezdetétől, a mai napig, egyébként bizonyítható, függetlenül attól, hogy ki és úgymond, kiknek a képviseletében ül az önkormányzati bársonyszékben, vagy ki terpeszkedik a polgármesteri trónon, egy dologban hasonlítanak.
Úgy érzik, a választók vannak értük s nem ők a választókért.
Ezért tehát?
Ha bármely választó által felvetődik egy nyilvános, közérdekű kérdés, tetteikkel csak azt bizonygatják: - Nincs válasz! 
       Bár tudom, ha visszalapoznak, sok, most közre adandó kérdés, vélemény, hozzászólás már nem megtalálható a Fórumban… Tudom, de mégse akarom tudni, miért nem. Azonban megjegyzem, én folyamatosan, még időben letöltöttem minden szót, tehát amiből meritek, amit közzé adok, az bizony, hiánytalan.
Azt még elfogadom, ha a település polgármestere alkotott, mondhatnám, összelapátolt egy települési fórum szabályzatot. Ő a jogász, ha van önkritikája, neki aztán, igazán kell tudnia, hogy mindez szakmailag mennyit ér.
De, ha annyira új időszámítással állt elő, vajon miért nem döntött a testület mind a mai napig abban, hogy ki, milyen határidőn belül válaszoljon bármely, a település Fórum rovatában felvetett kérdésre, véleményre, gondolatra, javaslatra?
Vagy ez a kérdés is bele tartozik a szokásos hatalmi szemétkosárba?
Nincs válasz?
Tehát…
El kezdem közzé adni egymás után, szépen – sorban Indulástól a Fórum építő kockáit.