2011. január 26., szerda

Indulástól a Fórum építókockái - XIX.


Aztán kaptam egy levelet a polgármester asszonytól.
 Tisztelt Erdélyi Úr!
Nagyra tartottam eddigi munkásságát és - olvastam is. Nem tartom korrektnek, hogy félinformációkból táplálkozva von le következtetéseket és felelőtlenül bujtogat. A polgármesteri hivatalt a jegyző irányítja, Ön egy szóval sem panaszkodott nálam, pedig minden nap itt vagyok.
Intelligens emberről nem tételeztem fel, hogy ismeretlenül sérteget és "kék véremet" ami egyébként a férjemé - és ő is elismerten rengeteget publikált - tartja Délegyháza problémájának. Zárójelben édesapám az a Vajda Márton - mindenki Marci bácsija - volt, aki a Magyar Rádióban oktatott és akit szeretettel emleget a mai napig sok befutott újságíró.
Tisztelt Erdélyi Úr!
Amennyiben meg kíván ismerni, állok elébe és utána joga van kritizálni.
Ismeretlenül nem.
Várom bocsánatkérését:
Dr. gr. Bethlen Istvánné
 És íme,
a már bukott,
de akkor még hatalmon levő polgármester asszony utolsó levele számomra.
 Tisztelt Erdélyi István!
Valószínűleg nem ért, vagy nem akar érteni. Ön oknyomozó riporter. Talán nem titok az Ön számára sem, hogy a kavicsbányászat összefügg a maffiával. Én voltam az a kékvérű?! polgármester, aki elküldtem a hét éve pénzt mosogató társaságot. Úgy tűnik, erről mit sem tud. Azóta is fenyegetnek, gyermekeimet zaklatják, Ön pedig felrója, mintha én hívtam volna ide a bányász maffiát, a csatorna maffiát, most pedig a vizes maffiát. Ezekről a dolgokról szívesen beszélgetnék, de - lehet, hogy gyávának tart - nem kívánok az újság hasábjain polemizálni. Sem a jegyzőről, akit én állíttattam fel és jelenleg jogerősen egy év börtönre és 200 000 Ft megfizetésére ítélték 3 évre felfüggesztve. Erről sem beszélhetek, mert állítólag sértem az ő személyes jogait. Valószínűleg nem tudom megváltoztatni a véleményét, mert nem is kíváncsi a tényekre, mégis vagy éppen ezért - igaza van - sértve érzem magam.
Bethlen "