2011. február 2., szerda

Indulástól a Fórum építőkockái - XXXIX. rész


Redbull – nekem írva - még mindig visszatért a Tujner Mária ügyhöz:
 Vegye már észre mi történik, olvassa már el kétszer a hozzászólásokat.
Az idézett írásom nem pocskondiázza Tújnernét. Ugyanúgy a szélesebb körű tájékoztatást segítő ötleteket írtam neki, mint ahogy kérték fogjanak össze Lugossinével. Ezekre ugyanolyan stílusban válaszolt mint az említett javaslatokra.
Írja neki nincsenek beosztottjai akik futkosnak helyette. Nem is ezt javasoltam, hanem azt, hogy biztos akad aki szívesen segít ami ő munkájának sikerét is nagyban elősegítené. És ettől még nem lenne a beosztottja. A honlapot valóban nem olvassa minden nyugdíjas, de mondjuk az adott ügy információit fel lehetne tenni a honlapra egy email címmel amire mindenki írhatna választ aki olvasta és tudomásul vette. Ettől a pillanattól már csak fele annyi embert kellene kiértesíteni. Sőt aki olvassa szólhatna a szomszéd nyugdíjas néninek és jelezhetné, Ő is tud az inforól. Rengeteg módja van a tájékoztatásnak, feltéve hogy igazán akarunk tájékoztatni.
De akkor javasolnék egy kérdést Erdélyi István kérdései közé.
Személyeskedő hangnem nélkül.
Kérdem tisztelettel A viziközmű ügyeit intéző személyek felé. A településen élő lakosság talán legnagyobb részét érintő kérdésben milyen intézkedések történtek, és ezek milyen stádiumban vannak?
Az érintetteknek kell e valamit tenni érdekeik érvényesítése érdekében, vagy van e olyan beadvány, intézkedés ami mindannyiunkat képviseli?
A lakosság jelentős részét érintő kérdésekben közzétett válaszaikat előre is megköszönve.
 Azt hittem vége, de folytatta:
Nem vitatva a falunapért tett áldozatkész munkáját nem csak ő és férje tett sokat, miért csak ők ketten vannak állandóan kiemelve.
Még tovább megyek, nem csak az EDE tett sokat. Miért csak ők vannak kiemelve.
Az EDE azért is tett ennyit, hogy bevételük legyen, amit nem rossz szándékból írok, mert ha attól a hivataltól nem kap egy civil szervezet segítséget akinek igazán segíteni kéne azokat a mozgalmakat amelyek segítik az általuk vezetett település életét, akkor maguknak kell ezt megoldani, de volt néhány csapat akiknek nem volt bevételük, mégis részt vettek a munkában, és ott is volt olyan ember aki három napig nem aludt. Róluk miért nem ír Erdélyi Úr.
  Válaszoltam 2010. június 26-án:
Tisztelt Redbull!
Így kell a földbe taposni az önzetlen emberek örömét, így kell egy jónak tünő rendezvényt lepocskondiázni, ahogy maga teszi.
A maga dolga.
Maga írja egy általam néven nem nevezett hölgyről:
Idézem:
Nem vitatva a falunapért tett áldozatkész munkáját nem csak ő és férje tett sokat, miért csak ők ketten vannak állandóan kiemelve.
Válaszom:
Nem újságot írok, ahol jóval több feladat várna rám, például az egyenlő közléstechnika, ami külön utánjárást igényel. Én tapasztalataimat írtam le és, ha megértette, nem egy feleséget és egy férjet emeltem ki, bár meggyőződésem, hogy maga egytizedét nem tette annak a sikeres Falunapért, mint ők ketten, de most nem erről van szó. Ne állítsa azt, hogy én csak őket emeltem volna ki.
Idézem, mit írtam:
... éjt, nappallá téve, mennyit dolgoztak például azok, igen, kiemelten , a Nők, akik például a Délegyházi Napok EDE sátrainak büfé világában hajnaltól, másnap hajnalig gondoskodtak, hogy ne szenvedjenek hiányt semmiben, akik jól akarták érezni magukat... Ja, hogy nekik is van családjuk, gyermekük, mosási, főzési, takarítási feladataik otthon, családi körben?Nem törődtek vele, vállalták és nem álltak sorba dícséretért... Vagy a három napos őrzést vállaló férfi, aki legfeljebb gatyát váltani ment haza egy fél órára... A másik, akinek óriási hangja van, de nagy szíve és gondoskodott arról, hogy minden rendben menjen... Még az asztalok elrendezéséért vívott küzdelemben is harcba szált mindenkivel, csak, hogy jobb legyen... És a többedik, név nélküli vállaló, aki éjféltájt, otthonról már, mert dögfáradt volt, még felhívta az EDE vezetőjét és beszámolt, anyagilag minden rendben, a háromnapos rendezvényen való önzetlen áldozatvállalásért köszönetét fejezte ki minden segítőnek...
 Igaza van, bizonyára mások is tettek sokat, olvastam az Önkormányzat köszönetét a támogatóknak, bizony az Együtt Délegyházáért Egyesület nem is szerepel a listán, tehát el kellene fogadni, hogy semmit nem tett az EDE? Ugye, nem? Én nem kuncsorogtam más sátrakhoz, én csak azt írtam le, amit tapasztaltam. Magánemberként mentem ki, közel sem állítom, hogy csak az EDE tett volna sokat, de mások tetteiről nincs konkrét tudomásom.
Felhozok egy példát:
Láttam egy nagyon jó fotósorozatot a Falunapról a helyi weblapon, az egyik fórumozó tette közzé munkáját. Gratuláltam is neki, szerintem nagyon hangulatos. Talán, ha rosszindulatú vagyok azt kellett volna szóvá tennem, hogy ez, vagy az, miért nem szerepel a fotósorozatán? Ugye nem? Úgy volt jó és hangulatos, ahogy magánemberként közzé adta. És most maga teszi nekem szóvá, hogy másokról miért nem írtam. Mert, hangsúlyozom, magántapasztalataimat adtam közzé.
Egyébként, szerintem öv alatti támadás az EDÉ vel szemben, hogy
idézem:
Az EDE azért is tett ennyit, hogy bevételük legyen,
válaszom:
Nem tisztem az Együtt Délegyházáért Egyesületet megvédeni a bevétel kérdésében sem.
 Bizonyára megvédik magukat és közzé teszik, hány gyereknek, hogyan, mi módon, mennyiért segítettek, ételben, szórakozási lehetőségben,stb... Azt is, vajon a saját, hangsúlyozom saját hagyományaikhoz híven mennyiben kívánják segíteni a rászoruló gyermekeket az ingyenes tankönyvellátásban? Ha gondolja, kérdezze meg az EDE vezetőjét. Én is kíváncsian várom dr. Riebl Ferenc válaszát.
Köszönöm, hogy véleményt cserélhettünk.