2011. február 7., hétfő

A SZÓ KIMONDÁSÁRÓL


Sajnos, Délegyházán sajátos kultusza van a szó kimondásának…
Én tudom, te tudod, ő tudja…
De az a szokás, hogy úgy teszünk, hogy én tudom, te tudod és úgy teszünk, hogy én nem tudom, te nem tudod és persze, ő sem tudja…
Arról jutott az eszembe, hogy nekem mernek telefonálni, nekem mernek e-mail-t küldeni, 
de még nem jutottunk el oda, 
bár kérem, 
hogy álljon elő saját nevével…
Egyfajta, délegyházi szocializáció ez.
Csak válogatok az elmúlt napok kérdéseiből, hozzászólásaiból…
-        Ezek mazochisták? Azért építették ezt a csúf korcsolyapályát, hogy elcsússzanak rajta?
-        Azért feküdtek be ebbe a közéleti koporsóba, hogy legyen hova verni a szöget?
-        Miért van Délegyházának focicsapata, ha egy kispályás focicsapat létszám igényének nem tesznek eleget?
-        Elég a hat fő Taksony ellen?
-        Hova süllyedt az EDE, ha eltűnt a létszám?
-        Azért volt száz főnél többre tervezve az Utcabizalmi Hálózat, hogy csak nyolcan álljanak a rajtnál?
-        Azért múlt el az első száz nap, hogy eljöjjön egy újabb százas adag válaszok és beszámolók nélkül?
 Hát bizony, nekem így már nem jutnak eszembe a kérdések.
 Látom, béka feneke alá jutott a Fórum rovat, lehet, így akarták, legyen minél kisebb jelentősége a választók megszólalásának?
Most mi legyen erről a véleményem? 
Ez is egy fajta tükör. 
Biztos van, akinek szép a ragya is. 
Lelke legyen rajta.
Az úgynevezett korcsolyapályáról megvolt a véleményem, nem volt egyéb, mint egy polgármesteri díszgödör… Tegnap jártam arra, úgy néz ki az egész, mint egy félbehagyott temetési előkészület.
A koporsó képet túl morbidnak tartom…
Pláne, most értesített egy barátom, hogy pár napja meghalt a nem is oly régen nálunk vendégeskedő édesanyja.
 Ha igaz, lejjebb került létszámban a helyi focicsapat, 
csak sajnálni tudom, nem tudom, mit tehetnék értük?
Hogy az EDE létszáma lecsökkent volna? Nem tudom. A száznál több főből álló taglétszámmal én soha nem találkoztam, bizonyára tagdíjat sem fizetett mindenki. Ez még nem lenne csoda, az azonban inkább, hogy jó esetben az úgynevezett hétköznapi állampolgár oda simul, oda helyezkedik, ott mutatja magát, ahol a hatalom van… Délegyházán ebben is más a helyzet. A mag bizonyára kitart, a szélesebb tömeg pedig kihátrál? Ha igaz, ennek is oka van. Gondolkodjanak rajta a dr. Riebl – féle családban, ahol a férj a polgármester, az EDE volt vezetője, a feleség pedig a jelenlegi EDE vezető.
 Az utcabizalmi hálózatról lenne e saját véleményem?
Semmit nem tudok róla.
 Nekem inkább a helyi, postaládába dobott újságról van szó.
Nem vesztegetem rá az időmet.
 Ha ez a megjelenés, ez az anti – tördelés és szerkesztés jellemzi Délegyházát, ez az úgynevezett tükör, akkor értem, miért nevetnek rajtunk.
Megjegyzem, megalapozottan.
 A hagyományok és a gyakorlat folytatódik.
Némasággal és belenyugvással is lehet rombolni a jelent.
         Meg nem felelő embereket a meg nem felelő posztokra.